söndag 31 maj 2009

Vilken dag - helt färdig!

Ja egentligen borde jag nog säga vilken vecka för söndagen var kulmen på en händelserik och jobbig vecka.

Förra helgen var vi på landet och när vi åkte hem så stannade sambo och pappa J kvar i två extra dagar så då var det lite extra jobb för mig hemma.
(Plus att jag jagat ars*et ur mig på jobbet för att jaga in de sista procenten i månaden.)
I onsdags var jag på konsert med min mamma och i torsdags var jag och klippte mig.
Inte speciellt jobbiga aktiviteter kan tyckas men jag har ändock varit iväg och gjort saker och inte varit hemma och tagit det lugnt som jag skulle behövt.

På lördagen hade vi kalas här hemma och städade och handlade inför det.
Igår kväll var jag i vår lokal här i området där vi bor och iordningsställde inför dagens barnkalas.
Tyvärr vaknade lillasysterkaninen och var helt otröstlig efter en stund så sambo och pappa J ringde och bad mig komma hem.
Så imorse åkte jag och småkaninerna och handlade det absolut sista inför kalaset idag. (Varför jag inte gjorde det igår när vi ändå var och storhandlade är för mig en gåta?)
Sedan var vi i lokalen och dukade, blåste ballonger, fixade godispåsar etc etc.
Sambo och pappa J var dålig med feber så han var hemma under själva kalasandet men orkade hjälpa till litegrand med förberedelserna.
Lite svettigt var det för mamman med 10 stycken inbjudna 3- och 4-åringar plus småkaninerna men allt gick bra.

Trevlig söndagkväll och hoppas att ni andra har varit ute och njutit av solen idag, för det har inte jag.


Inga kommentarer: