tisdag 26 maj 2009

Blomma eller present?

.


Imorgon ska jag gå på en konsert och istället för att ge en blombukett till körledaren tänkte jag ge en present till hans barn.
Och efterom jag älskar att sy så blir det en liten hemsydd tunika. (Blommig.)

Är det
a) Annorlunda och en BRA grej
b) Annorlunda och en.. ehum... annorlunda grej
c) Annorlunda och en TÖNTIG grej.

Jag tycker väldigt mycket om att ge bort handgjorda presenter och jag tycker också om att få handgjort. Det ligger en tanke och ett arbete bakom gåvan som jag uppskattar.
Men alla resonerar väl inte som jag och kanske suckar i smyg åt hemgjort 'krafs'.
Vad tycker du?



4 kommentarer:

zetika sa...

jag hade blivit jätte glad. gillar oxå att ge bort hemmagjorda saker och även att få :-)

Elin (Edvinsmamma) sa...

Jag tycker absolut att det är: "Annorlunda och en BRA grej"

För jag blir mer glad över att få presenter till Edvin (och hellst om dom är handgjorda)än till mig själv...det är kanske så att bli förälder :)

Kramar

Eva sa...

En aldeles underbar idé. Blommorna vissnar ju och kan köpas på vilken mack som helst. Detta är genomtänkt och arbetat. Blir han inte glad får du gärna skicka den till mig istället ;-)
Kram evari

Anna sa...

Jag tycker att det är toppen!