fredag 8 maj 2009

Idag mötte jag en ängel

Min kamera gick ju sönder i förra veckan efter att jag tappade den i golvet hemma.
Jag tog med den till en Expert-butik där jag fick hjälp att konstatera att det 'bara' var objektivet som var trasigt.
Ett nytt, allra enklaste modellen skulle kosta 1 500:- och snäppet bättre med 'antiskak' 2 500: -

Men, så var det en underbar person som läste om mitt dilemma på ett forum på nätet där jag brukar skriva och hon erbjöd mig att få hennes likadana objektiv som inte användes.
En person som jag inte känner sedan tidigare och som jag aldrig tidigare har träffat.
Bara så där.

Så idag på lunchen möttes vi inne i stan och nu fungerar min kamera alldeles utmärkt igen.

Jag är så glad och jag är så tacksam.
Tänk, vilken underbart generös människa.

Vi gjorde ett litet byte och av mig fick hon en kasse med blandade garner och en liten peng.
Kändes väldigt lite i sammanhanget och jag kan inte nog uttrycka min tacksamhet.
Tack snälla Anna!

4 kommentarer:

Elin (Edvinsmamma) sa...

Så roligt att läsa att det finn änglar! För det är inte alls ofta man stöter på dom :)

Kram

Anonym sa...

ååh va gulligt av henne. Generösa och snälla människor finns det faktiskt inte , tyvärr. Men man blir tokigt glad när man träffar på en!

Hm.. va de fullmåne? Ja skyller också på de :P

emily sa...

oj haha det va jag som skrev innan :P

Jeanette sa...

Åh vilken underbar människa!!! Så skoj att din kamera funkar nu igen. :)