söndag 10 maj 2009

Emmaljunga sulky

Vi har ett tag funderat på att skaffa oss en sulky till lillasysterkaninen.
Hon går ju allra helst själv men det är skönt med vagn t ex fram och tillbaka till dagis, om vi går på prommis eller åker kommunalt för ovanlighetens skull.
Hittills har vi använt oss av den kombivagn som vi köpte åt storasysterkaninen, en Hauck som beställdes från Tyskland för endast 170 €.

Idag var vi och åt middag hemma hos småkaninernas faster med familj och när vi skulle gå frågade jag om de inte ville bli av med sin vagn också. De ska nämligen flytta i sommar och undrade om vi ville 'ärva' några möbler och ta upp till vårt landställe.

-Javisst sade fastern, men den är lite trasig.
-Hur trasig då undrade jag men den var bara lite trasig i en söm i tyget. Tyget är både lite solblekt och slitet så det behöver bytas ut och det gör jag ganska så lätt hoppas jag.

Jag blev jätteglad!
Jag ville ha en 'gammal' vagn och klä om och den här Emmaljungasulkyn har säkert sina modiga 10-15 år på nacken.

Inga kommentarer: