lördag 9 maj 2009

Lördag

En lång dag har det varit idag!
Lillasysterkaninen väckte mig 6:20 imorse och när hon hade varit vaken i ungefäär 2 minuter så satt hon vid köksbordet och åt kalaspuffar med mjölk.
Storasysterkaninen vaknade ungefär en halvtimme senare och vi lekte en stund i barnens rum.

Sambo och pappa J fick sova så länge som möjligt, han är fortfarande inte helt bra!

Strax före 8 så drog jag iväg med småkaninerna till Ica Maxi och storhandlade.
Storasysterkaninen såg ett par ballerinaskor som hon så gärna så gärna ville ha.
Till slut sade jag att hon fick önska sig de i födelsedagspresent och då sade hon: då kan du köpa dem till mig då mamma. Det kan du väl?
Så det får jag inte glömma! För nu har jag lovat.

Efter storhandlingen åkte vi hem med maten och sedan hem till barnens mormor. Där var också min bror och hans dotter, kusin M.
Lillasysterkaninen fick gå med mormor på prommis till affären för handling av lunchmat och jag och min bror, storasysterkaninen och kusin M åkte till Hovet där det var utförsäljning av Adidas provkollektion. Det var också ungefär resten av sveriges befolkning också.
Fy i h-vete vad folk! Kön för att komma in på Hovet sträckte sig hur långt som helst. Det var kallt och blåste halv orkan och vi insåg snabbt att småtjejerna aldrig skulle palla med att stå i kön.
Så jag åkte hem med dem till mormor igen och lämnande köandet till min bror.

Efter lunch och Elins sovning var det dags för Kajsas dansavslutning.
Vi mötte upp sambo och pappa J där och mormor och kusin M följde också med.
Efteråt gick vi hem till oss allihop och lekte och åt mat.
När mormor, morbror och kusin M åkte hem vad kvart över sex så satt båda småkaninerna och klippte med ögonen i soffan.
Storasysterkaninen somnade på en gång men lillasysterkaninen blev övertrött och bara busade järnet. Hon och jag somnade strax innan åtta.

Och nu sitter jag och sambo och pappa J i soffan med varsin laptop i knät och tittar med ett halvt öga på tv och käkar chips och dip och dricker coca cola.
Det var riktigt länge sedan och det är supergott!

Trevlig lördagkväll!

Inga kommentarer: