lördag 16 maj 2009

En dag i solen

Idag har vi varit hemma hos barnens farfar i stort sett hela dagen och lekt ute i solskenet.
När vi kom hem ungefär vid halv 6 på kvällen så var vi väldigt trötta hela familjen.
Pappan slängde snabbt ihop en middag som bestod av pasta och en sås med bacon, lök och kapris.
Efter maten fick småkaninerna varsin glass och fick se slutet på Pippi på rymmen som gick på TV4Film.
Sen slockande de på två röda.

Sambo och pappa J har övningskört idag igen med mamman. Och det gick jättebra.
Den stackarn får verkligen ett eldprov med två små snackpåsar i baksätet, speciellt storasysterkaninen som frågar varför då på allt mamman och pappan pratar om vad gäller trafiken.
Hon är jätteintresserad av vägmärken nu och kommenterar alla skyltar hon ser och så måste pappan svara på alla hennes frågor.

4 kommentarer:

Elle sa...

Det funkar att köra med barnen i bilen alltså?! (Eller vad har man för val eg.?! Det har vart vårt issue här ett tag nu...)
Kajsa kanske kan köra upp samtidigt som J sen då *asg*

emily sa...

hihi hon kanske tar kort tidigt ;) Fya, jag måste få ändan ur vagnen och ta mitt jag också..

Elin (Edvinsmamma) sa...

Låter som att ni haft en trevlig lördag! :)

Är lite nyfiken också på vad du tycke om bion igår?

Kram

emily sa...

ja men det förstår jag verkligen att du tycker! Är så mkt lättare när man bara kan bege sig av eller att han kan det, med barnen. Men somsagt jag måste ta mig i kragen.. åh..