måndag 11 maj 2009

Clownbyxor

Mycket pysslande blir det i dagarna.
I fredags när jag hämtade småkaninerna på dagis så kom föreståndaren fram till mig och undrade om jag hade tid att prata med henne.
Vad har barnen gjort nu tänkte jag?!

Men så allvarligt var det inte.. Utan på torsdag är det sommarfest på dagis och då ska storsysterkaninen var utklädd.
Först ska hon vara Pippi Långstrump enligt eget önskemål och Pippikläder och peruk finns på dagis.
Sedan ska barnen ha en cirkusföreställning och då ska storasysterkaninen vara clown och då behöver hon clownbyxor.
Kajsa önskade att byxorna skulle vara röda, rosa, vita och gula så då tänkte jag helt enkelt att jag klipper massvis med lappar och syr ihop som ett lapptäcke och sedan klipper ut byxmönstret utifrån det.
Det kommer att bli vida byxor med mudd i midja och benslut.

Och så ska vi ta med ett litet barnparaply med. Lillasysterkaninen ska vara ballerina och gå på lina. ♥ ♥

2 kommentarer:

Elin (Edvinsmamma) sa...

Va roligt det låter!
Tycker att du är så duktig som syr och donar på...för så händig är inte jag ;)

Kram

elska sa...

Elin:
Jag tycker att det är jätteroligt och önskar att jag hade mer tid till det.