söndag 24 maj 2009

Snabbare än en grisblink

.



Linus-Ida säger om Madicken att hon får sina infall snabbare än en gris blinkar.
Storasysterkaninen är rätt snabb i replikerna hon med.

I förrgår när hon hoppade på studsmattan satt jag på en handduk på gräsmattan och tittade på. Vi hade använt handduken till att torka bort daggen från rutschkanan.
Storasysterkaninen säger:
-Mamma, sitt inte där.
-Varför inte frågar jag.
-Det bor häxor på handduken och om du sitter på dem så blir det häx-mos.
:Funderar:
-Fast det gör inget om de blir häx-mos för då kan jag äta dem lättare.
-Hur smakar häxor då undrar jag.
-De smakar som godis säger storasysterkaninen. När häxor föds så rullas deras ungar i socker, därför smakar de så sött.

Lite senare samma dag försökte storasystern sig på lite akrobatiska konster på gungan.
Det lyckades inte och hon trillade.
-Pappa! Det var ditt fel! ropar hon argt.
-Varför då undrar pappan förvånat ungefär 10 meter bort.
-Du har satt fast ett snöre i mig och så drog du i det så jag trillade!
Storasysterkaninen är tyst i två sekunder och brister sedan ut i sitt kvillrande bus-skratt.



1 kommentar:

Elin (Edvinsmamma) sa...

Haha, barn har så härliga tankar kring saker! Och vilka idéer eran busiga storasyster kanin verkar ha :)

Hoppas att ni får en jätte fin dag!
Kramar