onsdag 27 maj 2009

Gosungarna mina

Imorse när min klocka ringde hade jag två små troll bredvid mig i sängen.
Det lilla trollet brukar alltid studsa upp på morgonen medans det stora trollet gärna ligger kvar och mornar sig en stund.
Den här morgonen så var båda trollbarnen på goshumör och vi låg och gosade under mitt täcke alla tre en lång stund, ett litet troll på varje arm hade jag.

Sedan ville storasysterkaninen ligga kvar i sängen och jag och lillasysterkaninen gick upp.
Precis som varje morgon ville hon ha en mugg med mjölk och en banan. Sedan följer hon alltid med mig in i badrummet och medans jag tvättar och sminkar mig sitter hon på en liten pall och tittar på.

Efter morgontoaletten gick lillasysterkaninen in till storasysterkaninen igen och efter ytterligare lite gos så var det dags att sätta fart. Vi klädde på oss jag och storasysterkaninen i nästan likadana kläder, strumpbyxor och klänning och tunn kofta.
Lillasysterkaninen var redan påklädd i tröja och velourbraxxer.
Och vips var morgonen förbi och det var dags för mamman att hasta iväg till jobbet.

Puss och kram och hej då till pappan och barnen!

1 kommentar:

Elin (Edvinsmamma) sa...

Låter som en morgon här hemma...det börjar med morgon mys och slutar i lite mer fart ;)

Kram