onsdag 13 maj 2009

Äckligt med bajs

Imorse när jag och lillasysterkaninen var i badrummet så kom jag och tänka på en sak som hände för ett par veckor sedan när vi var på kalas.

Lillasysterkaninen kom fram till mig och sade att hon ville gå på pottan och då var det en annan mamma som var på kalaset som förfasade sig över att Elin gick på pottan när hon är så liten.
De hade inte introducerat potta till deras treåring eftersom mamman tyckte att det är så äckligt med bajs men nu var de nog tvugna att börja iaf eftersom barnet ville.

Jag själv tycker att det är mycket lättare att tömma ur en potta i toaletten än att torka en kladdig och kanske utsmetat bajsig rumpa.
När jag har bytt blöja på mina barn de gånger det har kommit bajs i blöjan så har jag skakat ur i toaletten innan jag kastat blöjan men det kanske bara är jag som gör så?

Hur gör ni andra? Slänger blöjan som den är eller tömmer.
Haha, mycket viktig fråga!

3 kommentarer:

Elin (Edvinsmamma) sa...

Jag slänger blöjan som den är med "innehåll" ;)
Men jag håller med om att det är lättare att tömma en potta än torka utsmetat bajs på en barnrumpa. Så jag längtar tills Edvin har blivit blöjfri :)

Kram

Thea /Alison sa...

Jag pottar ;). Alice bajsade på toa från 9 mån, och det var FÅ missar. Abbe var inte heller några problem.

Slängde dock blöjorna med innehåll...

Elle sa...

Jag gör lite olika beroende på konsistens;) går det att slänga i toan gör jag det...
En annan sak... äckligt med bajs, ja det må hända men att det skulle vara ett skäl att inte potträna verkar ju lite larvigt. Jag menar det blir ju inte mindre äckligt ju äldre barnet blir precis;)

Elvin var ju rätt praktisk så eftersom han velat kissa i pottan och bajsa i toan. Det var ju smart :D