söndag 3 maj 2009

Selektivt lyssnande

Idag när vi skulle packa ihop och plocka undan för hemfärd så hjälptes alla åt, var och en efter sin förmåga.
Jag var i köket och diskade och storasysterkaninen var i vardagsrummet och plockade undan leksaker. Efter en stund hörde jag att hon var klar och jag ropade att hon skulle komma.
Inget svar. Troligtvis hade hon fastnat framför tv:n som stod på.
Jag ropade igen och igen och igen. Olika tonfall och ljudlägen utan resultat.
Efter en stund ropar jag mycket tystare:
-Kajsa kom, vill du ha godis.
Genast kommer hon tassande.
-Vad sade du mamma?
-Jag vill att du hämtar en trasa och torkar av bordet också sade jag.
-Men jag tyckte jag hörde att du sade något om godis säger storasysterkaninen då.

Haha, oj vad jag skrattade. Snacka om selektiv hörsel.
(Och nej, hon fick inget godis utan hon köpte min förklaring rakt av.)

2 kommentarer:

Jessica sa...

underbart!
Låter som om ni haft det lika toppen som vi :)
Men vad trist med er kamera :(

Kram

Elle sa...

Haha, det är precis samma här;) Så fort jag och Erik pratar om ngt ätbart så spetsar han öronen till max;)