söndag 3 maj 2009

Sol, sol, sol

Lördagen bjöd på än bättre väder och mamman och pappan hade på sig shorts och linne i solskenet. Småkaninerna fick ha långbenat och långärmat.

Det var städdag här i vårt område så sambo och pappa J var borta större delen av dagen.
Jag och småkaninerna lekte ute på tomten hela dagen.
De lekte i sandlådan, åkte rutschkana, gungade, hoppade studsmatta, spelade fotboll och så vidare.

Det är sådan skillnad nu när småkaninerna är så stora och kan roa sig själva. Jag hinner med att pyssla i trädgården på ett helt annat sätt än tidigare och visst har jag de under uppsikt men de behöver inte aktiveras eller 'jagas' sas.

Efter lunchen när lillasysterkaninen sov middag så tog jag och storasysterkaninen varsitt glas med saft och några kex och satte oss på altanen under vårt stora parasoll och läste sagor.
Jag älskar Astrid Lindgren och vi har hennes sagobok här på landet och vi riktigt frossade i hennes historier.
Storasysterkaninens favoriter var Lustig-Gök, Skymningslandet och Peter och Petra.

1 kommentar:

Elin (Edvinsmamma) sa...

Låter som att ni haft en toppenmysig helg! :)

Kram