måndag 18 maj 2009

Movie review

Vi var ju på bio i fredags jag och min kära.
Det är så fånigt, för vi bor superdupernära en stor SF-biograf och går nästan aldrig på bio.
Jag tror att den senaste filmen jag såg på bio var någon av 'Sagan om Ringen'-filmerna.

Nu såg vi 'Män som hatar kvinnor' och OJ! vad den var bra.
Annars brukar jag konsekvent dissa filmer som är baserade på en bok där jag har läst boken innan jag har sett filmen men den har filmatiseringen var ovanligt lyckad.

Det var en del småsaker jag störde mig på, men inget som tog över, eller förändrade intrigen.
Noomi Rapace är en ny bekantskap för mig och hon hade verkligen hittat Lisbet Salander tycker jag och gjorde henne otroligt bra.
Mikael Nyqvist har jag gillat ända sedan jag såg honom för första gången i 'Vägen ut' med bl a Björn Kjellman.

Nu längtar jag efter de andra två filmerna!

1 kommentar:

Jeanette sa...

Jag längtar också till när de andra 2 filmerna släpps. :)