måndag 15 juni 2009

Vad funkar bäst?

Svaret är naturligtvis TEAMWORK för den som kan sin Supertrio.

Idag hämtade jag småkaninerna så sent som klockan 16 och så kommer det tyvärr att bli några veckor framöver.
När vi kom hem så började vi pyssla i köket tillsammans.
Lillasysterkaninen drog fram en stol till diskbänken och klättrade upp och ropade på mig att sätta på vattnet. Hon ville diska.

Storasysterkaninen och jag botaniserade i frysen och kom fram till att dagens middag skulle bli korvstroganoff.
Vi tinade falukorven och sedan fick storasysterkaninen skära den i bitar på sin rosa hjärtskärbräda och lägga i den i stekpannan medans jag satte på riset och diskade med lilasysterkanininen.
Sedan käkade vi.

Allt gick bra om vi bortser från att lillasysterkaninen tappade ett glas och blev ledsen och att när jag tröstade henne glömde bort stekpannan som stod på högsta värmen på spisen.
Shit!
Jag är full av beundran för de som hämtar barnen sent och sedan skyndar sig hem för att laga mat.
Och jag är väldigt tacksam för att jag inte behövt göra så tidigare och är glad att det bara är nu under några veckor fram till min semester.
Jag är nöjd med att vi bor nära vårt dagis och att både jag och sambo och pappa J har jobbat nära där vi bor och inte behövt pendla.

1 kommentar:

Elin (Edvinsmamma) sa...

Supertrion kan vi här i denna lilla familj också :)

Typiskt att en olycka aldrig kommer ensammen...men det låter ändå som att det ordnade upp sig fort och att ni kunde avnjuta middagen som vanligt :)

Kramar