onsdag 17 juni 2009

Äta bör man

Storasysterkaninen har varit kräsen med mat ett tag.
Från att ha ätit verkligen allt och tyckt om att prova nya saker har hon gått till att bara tycka om vissa matvaror.
Just nu är hennes favoriträtt varmkorv och makaroner.

Men igår lyckades vi hitta en fullträff.
I en ugnsform lade jag;
Grön paprika
Röd paprika
Rödlök
Gullök
Vitlök
Färska champinjoner
Zuchini
Saltade och pepprade och ringlade över olivolja.

Till det åt vi kokt färskpotatis och kycklingfilé stekt i vitlök och honung.

Storasysterkaninen åt och åt och åt.
Mamma det här var jättegott! sade hon flera gånger.
Kan vi äta det här igen?

4 kommentarer:

Amanda sa...

Åh mums vilken smarrig mat! Jag älskar kyckling! det är bland det bästa jag vet. :o)

Haft en bra dag?
Här har det varit riktigt sommarväder idag. Och gissa ad vi har gjort? Varit inne och städat! Haha...ibland är jag ju knäpp! :o)
Men skönt att ha det fint här hemma nu igen iaf! Får se hur länge det varar. :o)

Anonym sa...

Å vad god eran middag låter!!! :-)

Om du verkligen känner att du hinner med o så, så får du gärna göra det! :-) Jättejättefina va ju smockklänningarna! *me like*

Gillade det där storblommiga tyget på klänningen i mitten, annars är starka färger en favorit, eller lite retrostuk.... :-)

Elin (Edvinsmamma) sa...

Förstår att hon tyckte att det var gott, för det lät som att det blev en riktigt god middag!

Edvin har alltid varit intresserad av böcker...och kanske har han fått det från mig som också är en bokmal :)

Kramar

underbaringar sa...

Låter mums!!!