lördag 13 juni 2009

Tapas och skratt

Åh vad roligt vi hade igår!
Jättegod mat och många skratt.

Tyvärr var det lite si och så med servicen. Eller rättare sagt när servitrisen var vid vårt bord var hon trevlig och så men under långa stunder puts väck.
Under de 3 ½ timmen vi var där fick vi inte en enda gång frågan om vi önskade något mer att dricka t ex.
Och först fick vi inte beställa varken mat eller dryck eftersom sambo och pappa J var lite sen (vad var det för konstigt liksom?) eftersom maten skulle komma så snabbt men sedan fick vi vänta gott och väl i dryga fyrtiofem minuter.

Vi lämnade nästan ingenting i dricks, bara en symbolisk avrundning uppåt till en jämn summa.
Vad tycker du?
Lämnar du alltid dricks när du käkar ute?



3 kommentarer:

Elin (Edvinsmamma) sa...

Jag lämnar nästan aldrig dricks...vet inte varför, men det blir bara en sak som jag glömmer bort...

Kram

Viktoria- ♥s t j e r n f a l l♥ sa...

Svårt det där. Jag äter ute så pass sällan så jag nästan aldrig behöver tänka på sådant.

Men jag tycker nog inte man ska ge dricks av ren slentrian och känna sig tvungen till det.

Om man inte känner sig nöjd med servicen så kan utebliven dricks kanske få servitören/servitrisen att bättra sin service till nästa gång. Kan man ju hoppas iaf :D

Och för att svara på din fråga du ställde i min blogg så vet jag inte exakt hur lång tid det tog men det var nog ett par timmar.

Hon är rätt liten så det blir lite pilligt och så är det en del smådelar som ska virkas också. Men hon var absolut jättekul att virka, tror jag ska göra en som jag kan behålla själv också :D

underbaringar sa...

Jag lämnar nästan alltid dricks, men som du skrev, är jag inte nöjd blir det bara runda upp eller inget. Som väl är händer det inte så ofta. Annars ger jag en rimlig dricks.