tisdag 23 juni 2009

Stockholmsärende

Idag när klockan var 15 så väntade jag oroligt på ett samtal från sambo och pappa J.
En liten stund senare så ringde han.
Han lät glad på rösten så jag tänkte att nu har han glada nyheter.
Han frågade vad vi gjorde och jag berättade att vi var inne i stan och att småkaninerna precis ätit varsin korv och att vi lekte i den stora lekparken.
-Tyvärr måste jag säga.... säger han.
Åh nej! tänker jag.
-att du inte kommer att få köra bilen något mer, för nu tänker jag göra det!

Stockholmsärendet var uppkörning och han klarade det!
Jag är så stolt över min fina och duktiga sambo.
På bara tre månader har han kört i bilskola, tragglat teori, kört halkbana, gått riskettan och risktvåan och allt vad de heter och idag alltså uppkörning.

-Mamma, klarade pappa teoriprovet undrade storasysterkaninen och såg lycklig ut.
-Japp sade jag, nu har pappa körkort.

3 kommentarer:

Jeanette sa...

Ett jättestort grattis till sambo J!!!

Amanda sa...

Grattis till körkortet! Vad roligt! ^^

Det ser ut att bli en lika fin dag idag som det var igår. Se nu till att dricka mera. ;o) Och då inte bara kaffe. :O)

ha en riktigt fin onsdag!

Elle sa...

Så roligt!!! Grattis till din sambo :)