fredag 19 juni 2009

Lugnt firande

Igår när jag åkte hem från jobbet var det ungefär en miljon stressade människor i tunnelbanan.
De flesta kånkade på systemkassar och matkassar och i t-banevagnarna så surrade massor med mobilsamtal:
Jag är lite sen.....
Jag glömde handla....
Jag tror jag glömde att skriva upp att vi måste....

Japp, jag tjuvlyssnar skamlöst på samtal när jag åker tunnelbana.
Jag tycker att det är väldigt roligt och fascinerande.

Men det jag skulle komma till var iaf att jag bara blev alldeles matt av all stress och kände att jag är glad att vi firar midsommar bara vi.
Inga måsten, ingen stress.
Bara vi 4.
Lek med barnen, soligt väder, en promenad ned till havet.
Sillunch, mellis på altanen. Glass på kvällen.

Trevlig midsommar och hoppas du fick det firandet som just du ville ha!
Såklart att alla inte vill fira som jag vill.

2 kommentarer:

Elin (Edvinsmamma) sa...

Vi hade också en lugn dag igår!
Så skönt när hela lilla familjen är ledig och man bara kan njuta :)

Hoppas att du får en fin midsommardag!

Kramar

Amanda sa...

jag håller med. Varför all denna stress? Det har blivit så himla mycket måsten kring alla högtider numera. Jag tycker alla borde ta och varva ner ett par hekto och passa på att njuta lite av samvaron också.

Härligt med en riktig lekdag! Det är guld värt! ^^
Och glassen var skamligt god! ;o)

Kram