torsdag 11 juni 2009

Lugn och ro

Nu har jag varit hemma sedan i måndags eftermiddag då jag fick en sjukskrivning 'påtvingad' mig efter mitt läkarbesök på vårdcentralen.
Tråkigt eftersom jag inte kan göra något med handen.

Men.
Det händer väldigt sällan, i stort sett aldrig, att jag är hemma ensam.
Det har varit väldigt mycket sista tiden och jag gissar att en orsak till att eksemet blev så illa som det blev är helt enkelt att jag var slutkörd.
Ett par dagar hemma, ensam var som balsam för min själ.

Jag pratade med min mamma häromdagen och vi pratade just om stress och vilken inverkan det har för allmäntillståndet.
-Du har ju så mycket hela tiden sade hon bekymrat.
-Jaa sade jag med självömkan.

Nu de har dagarna har jag suttit i soffan med en filt och läst en gammal favoritbok och druckit kaffe.
Läst lite till och hämtat påtår.

Och på eftermiddagen har jag hämtat mina allra finaste småkaniner. Då är det mysigt!

1 kommentar:

Sussie sa...

Alla förtjänar att ta det lugnt lite då och då... försök hitta en stund för dig själv även efter sjukskrivningen! kram