söndag 21 juni 2009

Pippigungan

Ikväll när jag och sambo och pappa J röjde efter middagen så roade sig småkaninerna på vår baksida här på landet.
Det är ett slags uterum som är oisolerat så det går bara att vara där på våren och sommaren.
Där står lite av barnens leksaker på ena sidan av rummet och den andra hälften är ett förvaringsutrumme för bl a tvättmaskinen, saker som ska slängas på tippen och återvinningen mm.
På leksidan, där har vi knutit fast ett påslakan i en bjälke i taket och det är en ypperlig gunga. Den är riktigt skön att sitta i tycker jag med och småkaninerna gillar den massvis.

Ikväll så ropade de på mig och bad så vackert att jag skulle lyfta upp lillaysterkaninen, hon kommer inte upp själv. Sen fick jag inte vara kvar, de skulle leka själva och skrattade och hade roligt.







2 kommentarer:

emily sa...

Haha du tycker de va :P

Åh vilken mysig bild när stora syster ger lite fart. ÅH!

Elin (Edvinsmamma) sa...

Vilka fina bilder!
Dom ser ut att ha så roligt tillsammande storasyster och lillasyster :)

Kram