lördag 6 juni 2009

Sommarfest

I torsdags hade vi sommarfest på mitt jobb.
Egentligen skulle vi ha varit utomhus och spelat brännboll och tävlat mm men eftersom vädret såg ut som det gjorde (=spöregn och iskallt) så fick vi ta till en plan B.
Strax innan lunch kallade vår VD till allmänt möte vid vår jättestora soffgrupp som står mitt inne på kontoret och där blev vi indelade i lag.
Jag blev lagledare för 'Team Daiquiri'.
Varje lagledare fick en tygpåse med 500:- i mynt och uppgiften att inhandla ingredienser och blanda en drink.
Sedan skulle varje lag bjuda sina medarbetare på drinken och det lag som röstades fram till att ha gjort godast drink skulle vinna ett pris.
Jag är ingen drinkfantast och kom inte på något bra förslag trots idelt googlande så i sann ledarskapsanda delegerade jag ut uppgifter mellan mina lagkamrater.
Vi vann inte utan kom 3:a.
Omröstningen som gjordes var en öppen omröstning och de sista tjugo rösterna var med all säkerhet taktikröster.
Sedan åkte vi på en 'räkkryssning'.
Räkorna var väldigt goda och vi hade fantastiskt roligt allihop. Varmrätten som var laxbuffé var kass tycker jag.
Efterrättsbuffén var OK.
Men som sagt så hade vi superkul allihopa.

Båten kom in till kajen igen vid 22:30 och då valde jag att åka hem. Jag och en kollega gjorde sällskap.
Många gick vidare ut i stockholms nöjesvärld men jag känner att jag inte pallar att festa och sedan gå upp och jobba bästa morgon.
Gammal?

1 kommentar:

underbaringar sa...

Nog ett ålderstecken;) Men jag är likadan!!! Förr om åren då kunde man typ åka direkt till jobbet efter festligheter fram på morgontimmarna..
Idag vet man att man mpste vara lite rolig dagen efter också *asg*