lördag 6 juni 2009

Fredagkväll

Fredagens kväll spenderades med våra favoritgrannar här på landet.
Vi skulle bara gå över och säga hej och lämna en sak men blev kvar ganska länge.
Småkaninerna hade sovit i bilen somsagt och var både pigga och busiga.

Favoritgrannarna hade besök av ett annat par som bor i området.
Jag har inte träffat de tidigare men sambo och pappa J har det.
Vi blev först bjudna på kaffe och sedan lite vin.
Den kvinnliga delen av grannparet jag inte har träffat tidigare visade sig ha mycket gemensamt mig mig.
Hon är lika gammal som jag är och vi jobbar med samma sak. Och hennes syster har bott i samma område som oss hemma i Stockholm.

Småkaninerna var lite blyga först men efter en stund var de precis lika vilda som vanligt.
Favvogrannarna hade en madrass liggande på vardasrumsgolvet och där var det roligt att springa, hoppa och göra kullerbyttor.
Storasysterkaninen blev törstig av all hoppande och fick den stora äran att hämta vatten själv, de har en tappkran på kylskåpet. Det tyckte hon var väldigt roligt och hon drack och drack och drack.

Vi var inte hemma förrän klockan nästan var 22 och då somnade lillasysterkaninen och jag tillsammans på en gång. Hon sov ända till klockan 8 nästa morgon. Tack för det säger mamman som inte har sovit längre än till halv 7 på 100 år. Minst.
Storasysterkaninen hade lite svårare att somna.
Men efter att hon hade varit uppe och kissat två ggr så somnade även hon.

1 kommentar:

Elle sa...

jasså, jaha.. jag började läsa höst upp nu ser jag att ni var på landet;)
Lät trevligt iallafall :)