tisdag 23 juni 2009

Tjejdag

Oj vilken dag vi haft, jag och småkaninerna.
Vi drog iväg imorse vid 9-tiden och först var vi inne på Coop och köpte mjölk. (Havremjölk, den är ingen kylvara.)
Sedan gick vi en lov på Lindex och där fick småkaninerna lite t-shirts och klänningar på REA.
Mamman fick ett par solglajer, en vit sommarkofta från barnavdelningen, en rosa kjol och en t-shirt.
Sedan gick vi in i en skoaffär precis bredvid.
Jag och sambo och pappa J är ju bjudna på bröllop i sommar och då behöver jag ett par nya skor.
Min fötter är breda och med höga vrister så jag har relativt svårt att hitta skor som sitter bra. (När jag var liten sa alltid min pappa att jag var med i TTV = tygskornas trogna vänner. )

Men så hittade jag ett par jättefina svarta pumps med liten klack och ett spänne. De satt bra och var sköna men glappade lite.
Jag fick god hjälp i affären och köpte till ett litet glappskydd plus en halvsula.
(Jag har aldrig tidigare fattat vad andra har för fötter som använder pumps eftersom jag inte kan det utan att avlida av smärta typ. Man det finns lite trix att ta till alltså. )

Sedan hade jag lovat lunch på McD till storasysterkaninen.
Tyvärr måste jag väl säga för jag vill helst inte att mina småkaniner ska äta där men en gång dör de väl inte av.
Efter maten så körde vi en sväng för att lillasysterkaninen skulle somna och när hon gjort det stannade jag och storasysterkaninen och köpte varsin glass som vi åt i skuggan bredvid bilen.

När glassen var uppäten var det dags för klippning.
Båda småkaninerna var så duktiga.
Storasysterkaninen tyckte att det var väldigt spännande och så fick hon rosa färg i håret när det var klart och det hade hon pratat mycket om innan.
Lillasysterkaninen tyckte att det var OK så länge frisören höll sig till att klippa i nacken men när det var dags att klippa luggen var det lite tråkigt.
Frisören var väldigt duktig på att klippa och klippte i alla möjliga och omöjliga vinklar.
De blev så fina så båda småkaninerna.

Sedan gick vi till lekplatsen som jag hade lovat och där var vi i nästan två timmar innan vi åkte hem och lagade middag.

Pust!
Nu är det två små trötta ungar här, som kämpar för att vara vakna när deras pappa kommer hem.

Inga kommentarer: