tisdag 23 juni 2009

Godnatt pappa

Igår kväll när sambo och pappa J skulle åka hem så var storasysterkaninen trött och hängig efter en lång lekdag i solen.
När hon hade ätit upp sin mat så ville hon lägga sig i soffan under ett täcke.
Jag och J tittade på varandra: Hon är sjuk.
Vi frågade om storasysterkaninen ville ha en glass.
Hon skakade på huvudet.
Jag och J tittade på varandra igen. : Hon är jättesjuk!
Så för att vi skulle slippa åka in till tågstationen och att storasysterkaninen skulle slippa åka fram o tillbaka så bad vi helt sonika en granne om hjälp.
Han ställde mer än gärna upp med skjuts.

När det sedan var sovdags och storasysterkaninen låg i sin säng så sade hon:
-Nu sitter nog pappa där ensam på tåget. Jag vill ringa till honom.
Jag hämtade mobilen och slog numret.
-Pappa, sa storasysterkaninen. Jag vet att du inte kan komma till landet, men jag skulle vilja att du gjorde det. Men jag vet att det inte går. Men vi ses ju imorgon igen. Godnatt pappa!

Sen somnade vi alla tre och sov som små stockar med några få undantag bara ända fram till kvart över 6 på morgonen idag.

2 kommentarer:

underbaringar sa...

Precis, Björklunds hage heter den :)
Hoppas Kajsa inte blev sjuk utan piggade på sig efter lite sömn!!

Anonym sa...

Ärendet i Stockholm gick bra så jag kör hem. Och vid alla tillfällen som vi ska någonstans.