tisdag 16 juni 2009

Triss i sommarklänningar





Åh vad härligt det var med sol idag!
Hoppas att den fortsätter att skina och att det blir varmt.

Med solen i åtanke passar jag på att visa tre sommarklänningar som jag har sytt.
Jag har upptäckt tjusningen med smock och den här modellen är verkligen busenkel.
Bara ett kvadratiskt stycke som sys ihop i sidan till en cylinder sas.
Sedan sys valfri bredd med resårundertråd.
Ju fler rader man syr desto hårdare rynk.
Och sist men inte minst sys axelbanden på.


(Och nu skulle jag gärna ha haft Photoshop och slängt ihop ett tjusigt collage.)


6 kommentarer:

Sussie sa...

Toppenfina! Den gröna var en riktig goding! :-)

Elin (Edvinsmamma) sa...

Jag vet att jag skrivit det förut, men jag måste skriva det igen...du är så DUKTIG på att sy!

Verkligen jätte fina klänningar :)

Kramar

Jeanette sa...

Wow, jättefina klänningar!!! Vad är det för söm du använder längst upp? Har man då något smalt gummiband också?

underbaringar sa...

Superduperfina!!!!!
Själv älskar jag sånna klänningar, den i mitten har ju bara för underbart tyg!

Mamma russin sa...

åhh, så fina...
gissa om jag ska löpa resår tråd och testa..:) tusen tack för tispet..:)
är det någon speciell resårtråd du har ?

kramisar

Mamma russin sa...

hej hopp..
nu är jag här och gluttar på dina fina klänningar igen.. :)
jag har testat idag att sy en "provklänning.. :) undrar syr du ihop "cylindern" innan du syr resåren? eller syr man ihop den som sist?? efeter man sytt resårraderna??

kramrkam