lördag 13 juni 2009

Regnig dag

Här har det öst ned hela dagen idag.
Jag och mina småkaniner tog en prommis hem till mormor och morfar idag efter att lillasysterkaninen hade sovit middag.
Småkaninerna satt bägge två i sulkyn under ett gigantiskt paraply och hade det bra.
Själv blev jag dyngsur under tjugominuterspromenaden.

När man promenerar dit och nästan är framme hos mormor och morfar är det en uppförsbacke sista biten som heter duga!
Jag tog sats och sprang en tredjedel av backen, stannade och vilade.
Sen tog jag nästa etapp och den sista biten blev jag påhejad av storasysterkaninen:
-Nu är det inte långt kvar Mia, du klarar det, du klarar det!

Väl framme fick vi mellis, frallor med ost och paprika och kaffe till mamman.
Åh så gott det var!




Kajsa ville ha sommarklänning på sig idag.
And so be it.

Inga kommentarer: