söndag 14 juni 2009

Ett byte och en ommöblering

Idag i regnrusket så gjorde vi slag i saken om ett byte jag och min syster.

När storasysterkaninen var runt 18 månader köpte vi en MALM-byrå till hennes kläder och den har känts lite skrymmande i småkaninernas rum.
För en tid sedan fick vi två bokhyllor av mormor och morfar som de skulle göra sig av med och till de hyllorna hörde två byråer som min syster fick.
De är lite mindre och jag frågade henne om vi inte kunde göra ett byte helt enkelt, en MALM-byrå mot två mindre byråer.
Det här pratade vi om för länge sedan och idag kändes som en bra dag att lassa möbler.

Lite bök hade vi och lite blöta blev vi, men på det stora hela gick det väldigt smidigt.
Sedan möblerade jag och mostern om i småkaninernas rum och det blev helt plötsligt en väldigt stor lekyta mitt på golvet.



Byråerna som kommer från mina föräldrars sovrum från början.
Inköpta någon gång i början på 80-talet.
Jag gillar de massvis! Säkert också för att de är sammankopplade med min uppväxt.



När jag ändå höll på och fotade så passade jag även på att fota småkaninernas leksakspis med diskho som sambo och pappa J har byggt.



Spisen är byggd av spillvirke.
Knapparna är från en gammal leksaksspis, blandaren och kaklet har vi fått.

Spisen är väldigt populär hos småkaninerna.




2 kommentarer:

underbaringar sa...

Jättefint! Roligt att kunna bygga ihop lekmiljöer själv :)

emily sa...

men oj så tjusigt han gjort till små knainerna! verkligen bra jobbat.

Tycker allt du ska kika på dinsko, de stövlarna jag köpte kostade ynka 199!

kram