lördag 13 juni 2009

-Mamma, du glömde!


Igår innan jag gick hemifrån till restaurangbesöket så fick jag lite massage av storsasysterkaninen.
De har fått lära sig det på dagis och hon är sjukt duktig.
Hennes små nypor hittar precis mina knutor i axlarna och igår gjorde hon med tummarna runt min skulderblad på eget bevåg.
Superbra ju!

Jag sade något i stil med att jag betalar 200:- för massage på mitt jobb men nu behöver jag inte det längre om du kan massera så här bra och då sprang hon iväg och hämtade en liten börs som hon har i sitt rum med småpengar i.
Jag gav henne en tjuga och så frågade hon hur mycket växel jag skulle ha tillbaka och jag bad att få en femma.

Sen var det dags för mig att gå och då glömde jag femman på soffbordet i vardagsrummet.

När sen jag och sambo och pappa J kom hem "mitt i mörka natten" som storasysterkaninen brukar säga, så låg det en lapp till mig på köksbordet.
" DU GLÖMDE " står det.
Och så låg femman bredvid.

Hon hade blivit väldigt uppbragd och förstod inte hur jag kunde glömma femman hemma!




3 kommentarer:

Elin (Edvinsmamma) sa...

Hihi, så gulligt!
OCh HUR kunde du glömma växeln? ;)

Kram

underbaringar sa...

Men söta då :P

Caroline sa...

Å så sött!! :) Dom är ju för underbara.

Jag fick nyligen en bok av min mamma som hon har knåpat på sen jag var mycket liten. I den finns bland annat massvis av liknande lappar med beskrivande historier bredvid. Jag var nämligen väldigt road av att lämna små handskrivna lappar efter mig här och var. Jätteroligt att sitta och bläddra i nu, man får sig många goda skratt.

Erikshjälpen är så bra! Har fyndat massor där! Så du bor i Gävle då?