torsdag 11 juni 2009

Torsdag eftermiddag och kväll

Idag när jag hämtade mina små sötungar hade jag med mig min fina fina vän S.
Hon bor tyvärr inte i Sverige så det dröjer mellan varven innan vi ses.
Senaste gången var ganska exakt ett år sedan.

Solen sken och det var varmt och skönt så vi var kvar ute och lekte en stund.
Småkaninerna sprang runt och 'stilade' för S och tyckte att det var jätteroligt att hon var med.
-Titta på mig då ropade storasysterkaninen och gungade halvvägs upp i himlen.

Sen var det dags att promenera hem och förbereda middagsmat.
S lekte med storasysterkaninen men lillasysterkaninen drabbades av en släng av jag-vill-bara-vara-med-min-mamma-sjukan och ville mest bli buren.
Hon sade att hon ville äta och fick en banan medans maten blev klar och antagligen var hon gnällig pg a lågt blodsocker.
Det blir alltid jag iaf!

Precis innan maten var klar så kom mostern på besök också och vi åt en riktig tjejmiddag på revbensspjäll med klyftpotatis och majs och sallad och sås på sweet chilisås och créme fraiche.
Efter att småkaninerna ätit färdigt fick de varsin päronsplit. (Vi lyxade till det lite.)
Middagen kantades av kaos.
De var så uppspelta småkaninerna och hade svårt att sitta stilla och bara busade.
-Brukar vi ha det så här frågade jag min syster.

När det var sovdags så busade småkaninerna först men låg faktiskt stilla sedan.
De somnade fort till mammans förvåning och nu sussar de så sött så sött.

Inga kommentarer: