onsdag 17 juni 2009

En virkad liten kompis

När jag fyllde år fick jag en bok med virkmönster av min mamma.
Den här, virka amigurumi. Den är full med söta små filurer.

Och nu har jag gjort min första lilla filur från den boken, en maskot kallas den för.
Den var väldigt lätt att göra och jag har virkat den på tunnelbanan fram o tillbaka till jobbet den här veckan så fort gick det också.

Småkaninerna tyckte att den var väldigt fin och ville gärna ha den själva men jag berättade att jag ska ge bort den.

Förra veckan när jag var hemma sjukskriven så var det en sak min chef bad mig fixa.
Och för att göra det var jag tvungen att kolla en sak i vårt system och det kunde jag inte göra själv så jag mailade tre av mina kollegor och bad om hjälp.
Som subject skrev jag: vem är snabbast? och i själva mailet skrev jag att den som svarade på min fråga snabbast skulle vinna ett pris.
Tävlingsmänniskor som vi alla är så svarade de alla tre på samma gång, nästföljande minut.
Så det mailet som hamnade först i min inkorg vann helt enkelt.

Storasysterkaninen tyckte att när jag kommer till jobbet imorgon så ska jag fråga mina jobbarkompisar om de vet vilken färg det är på sveriges flagga.
Röd och gul eller blå och gul.
Den som svarar rätt ska få ett pris som hon ska köpa.


1 kommentar:

Elin (Edvinsmamma) sa...

Vilken jätte söt maskot!
Du verkar vara väldigt händig :)

Och jag gillade frågan som du ska ställa från storasysterkanin...få se om dom klarar av den och vem av dom som kommer att vinna priset ;)

Kramar