onsdag 11 mars 2009

Mingel; kallprat, allvar och komplimanger

Igår var jag på mingel med några kollegor.
Det var en trång lokal och ett inte helt gott glas rödvin, men ack så trevligt vi hade.

Jag känner att jag är ringrostig vad gäller kallprat och mingel så det är bra med lite övning.
Och jag fick chansen att prata länge och allvarligt med min fina kollega K och vi upptäckte många gemensamma värderingar och erfarenheter.
Det känns värdefullt och sällsynt att hitta en sådan fin vän i vuxen ålder.
Hon gav mig den finaste komplimangen jag någonsin fått tror jag.

Efter minglet gick vi och åt en sen middag tillsammans 9 stycken.
Min söta fina kollega A sade till de andra att jag har så söta barn och att bilden på storasysterkaninen i sin ballerinadräkt var det sötaste hon någonsin sett och trots att hon hatar ungar fick den bilden henne att vilja skaffa barn.
Haha, lite roligt sagt tyckte jag och oh vad stolt och glad jag blev att hon tycker så.


2 kommentarer:

Jessica sa...

Å vad härligt men en vän men samma värderingar, sånna e viktiga att ha :) Å kul att du fick en fin komplimang!

Kram

Jessica sa...

hihi, kika i min blogg, du har fått en utmärkelse :-)

kram