fredag 13 mars 2009

Moln

Ända sedan jag såg Gunilla Axéns fina tyg Moln första gången så har mitt habegär pockat på hårt.
Jag tycker att det är så himla fint!
Jag tänkte ha det i småkaninernas sängar på ett eller annat vis, men har inte bestämt mig riktigt än hur.

Antingen som påslakan och kuddar, eller så är jag lite inne på att klä en mdf-skiva med vadd och molntyget och ha som ett skydd mot väggen (för NÅGON gång ska vi måla om i barnens rum) samt sy örngott i molntyget och så vita påslakan.

Egentligen skulle jag vilja ha gardiner med, men det blir nog lite föör mycket moln.
Och givetvis är det det rosa tyget vi snackar om.

Bild från www.drangahuset.se

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tycker också om dessa små söta moln, men jag tycker att det kan vara lite väl dyrt?

Ha en fin fredagkväll!
Kram

elska sa...

Elin: Mm, jag håller med att det är dyrt. Jag tänkte köpa på metervara och tänkte försöka skarva med vitt tyg, så att molntyget bara är på framsidan.