onsdag 18 mars 2009

Liten lillasyster

Min barn var nästan exakt lika stora när de föddes men storasysterkaninen drog iväg på kurvorna på en gång både på längden och på vikten.
Lillasysterkaninen, hon dippade hon istället.
Det är så lätt att man jämför sina barn och jag tror att vi överlag kanske jämför lite för mycket. De är ju trots all sin släktskap egna små individer.

När jag träffade 'bvc-tanten' sista gången innan jag började jobba så skrämde hon upp mig rejält, att Elin inte hade växt 'tillräckligt' under sommaren.
När sedan sambo och pappa J träffade henne 1½ månad senare sade hon bara att barn växer ju olika. Typ.
Men för sutton! som storasysterkaninen säger.

Idag var vi på 18-månaders läkarkontroll och den läkaren tyckte inte alls att Elins kurva såg konstig ut. Hon är liten för sin ålder ja, men proportioenligt och så länge hon håller sig till sin kurva är det inga konstigheter.
Jämför man med mig så är Elin nästan exakt lika stor (liten) som jag var vid samma ålder.

Och storasysterkaninen, hon är väldigt lång för sin ålder och det är varken mamman eller pappan. Undrar just vem hon brås på? Någon avlägsen släkting från urminnes tider

2 kommentarer:

Anonym sa...

Dom där kurvorna är mest bara till för att stressa föräldrar tycker jag. Inget barn är ju den andra lik, och det kanske är tur det för tänk va tråkigt det skulle vara annard :)

Ha en fin kväll!
Kram

elska sa...

Elin: Ja visst är det så!
Kram tillbaka.