torsdag 12 mars 2009

Kajsa x 2

I går kväll efter att Kajsa och Elin badade flätade jag Kajsas hår i 6 hårda små flätor och så fick hon sova med dem.
I morse när vi tog ut flätorna var hela håret krusigt.
Hon ställde sig framför spegeln och utbrast: Men! Hur ser jag ut! Jag har ju lockigt hår!
Titta Elin, på mitt hår. Jag har lockigt hår!

Vid middagen underhöll Kajsa och Elin oss med en ny sång:
De höll upp båda händerna framför sig med utspärrade fingrar och sjöng:
10 ballonger och en igelkott, 10 ballonger och en igelkott, den ena sa smack och den andra sa smack, så var det bara 8 ballonger och en igelkott... osv hela vägen ned till noll.
När det var smack gjorde de smackljud med tungan.
Sången slutade med: så var det bara igelkotten kvar!
Kajsa sjöng och Elin hjälpte till med smackandet och fingerviftandet.

Inga kommentarer: