onsdag 25 mars 2009

Våren den våren

Igår så läste jag SvD som vanligt och snubblade över en artikel som handlade om vårdepressioner och jag fick som en aha-upplevelse.
Plötsligt förstår jag VARFÖR jag har varit så infernaliskt trött den senaste tiden. Och det är inte så konstigt att jag har känt mig nere och börjar gråta för allt möjligt.
Det känns skönt att det inte är något konstigt och det känns skönt att det är ett vanligt fenomen.
Det är skönt att inte vara ensam.
Googlar man på vårdepp så kommer det upp hundramiljarder svar. (Eller, en mild överdrift kanske.)

Artikeln finns att läsa här.

Jag ska försöka kurera mig genom solljus och aktiviteter. Och den bästa medicinen som finns. Mina barn.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas du piggar på dig!!!

Svar ang. förkylningsastman... På de allra flesta växer det bort som skönt är men det finns som vanligt några procent som utvecklar vanlig astma. Inte så konstigt säkert med tanke på att det är nog flest "atopiker" som har förkylningsastma också. Man får hoppas på de där procenten :) Skönt att ha fått mediciner iallafall nu!

Anonym sa...

Känner igen det där med tröttheten, man är nästan "sjukligt" trött. Men sol gör underverk, man blir genast piggare :)

Kram

Jeanette sa...

Ska ta och läsa den artikeln. Jag har varit 'nere' en period nu. Kan ju iofs vara av olika anledningar men intressant att läsa artikeln.

Kram
J