måndag 30 mars 2009

Elin x 2

I går när Elin skulle sova satte hon sig plötsligt upp och tecknade:
'Elin inga strumpor'
-Nej du har inga strumpor på dig sade jag. Du får nya imorgon bitti.
'Strumpor med björnen på' svarar hon då.
-Ja, du kan ha strumpor med björnen på imorgon säger jag.
'Mamma inga björnstrumpor'
-Nej mamma har inga björnstrumpor.
'Mamma åka till affären. Åka nu!'

Elins morbror ha en piercing i tungan som är väldigt spännande.
En kväll sade hon.
'Elin inget i tungan.'
-Nej, Elin har inget i tungan.
'Morbror har'. (Hon tecknar bokstaven M.)
'Elin har inte, inte mamma, inte Kajsa, inte pappa.'
'Morbror har'

5 kommentarer:

Elin sa...

Gud så gulligt att hon är mån om att mamma ska ha ett par strumpr med björnar på :)

Får man fråga om hon inte kan prata, tänkte eftersom hon tecknar?

Ha en fin dag!
Kram

elska sa...

Elin: Jodå, hon pratar litegrand. Men hon har tecknat sedan hon var 10 månader. Nu kommer mer och mer prat men ganska obegripligt än så länge. ;-)

Elin sa...

Det är spännande och intressant med teckenspråk. Nu kan jag inte alls mycket, men önskar att jag kunde. Riktigt smart att lära sina barn innan dom kan prata, för dom är ju verkligen som "svampar" när dom är små att ta in och lära sig saker :)

Teckenspråk, är det något du använder när du jobbar (vet inte alls vad du jobbar med) eller har du bara lärt dig det ändå?

Anna sa...

Bloggsvar: jag brukar köpa kycklingfärs på ICA, det är riktigt gott... denna gången hade dom ingen tyvärr så det blev grillad kyckling som jag "hackade" ner i stekpannan o fräste bara runt den snabbt i vitlöken.
Jordnötterna kan man skippa ju, ha dom bredvid och ta bara på er tallrik, så gjorde vi innan E fick äta det, hon brydde sig inte. Kram!

Anna sa...

Skorna kom idag! Herregud va söta, jag dog typ! Ska fota dom på henne imorgon! TUSEN TACK!!!!! =)
Får jag länka till din blogg när jag bloggar om dom?