lördag 14 mars 2009

Live i Globen

Åh vad det var bra i Globen igår.
Min allra största favorit var Alcazar, jag älskar deras låt och de var helt fantastiska på scen.
Den som överraskade mig mest var Sarah Dawn Finer.
Jag blev besviken över hennes låt när hon var med i Malmö, jag tyckte att den kändes tråkig och det hände aldrig något med låten.
Men igår, när hon åkte upp i 'hissen', då höll jag på att smälla av. OMG vilken höjning.
Och Caroline af Ugglas, vilken otrolig scennärvaro hon har och hon förmedlar sitt kval och påverkar mig otroligt. (Btw så såg jag henne i kön på mitt favoritsushiställe i fredags vid lunchtid.)

Kvällen 'roligaste' grej var dock att det inte fanns en endaste parkeringsplats i hela f-in Johanneshov.
Tydligen spelade AIK match på Hovet och det var slutsålt där, 8000 pers och så hela Globen på det.
Det slutade med att vi efter att ha letat hur länge som helst lätt panikslagna hittade EN plats i ett bostadsområde halvvägs till Enskede och då var klockan så mycket som 19:55.
Behöver jag säga att vi sprang hela vägen till Globen.
Precis när vi flåsandes och svettiga slänger oss ned på våra platser säger Petra Mede: Här är bidrag nummer ett! Så vi hann precis tackochlov!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag älskar oxå alcazar ..... tror dom var grymma på scen :-) .... jaja nu vet vi ju vem som vann - och vem vet den kanske går bra?

elska sa...

smulan: Japp, det var de!!!! Värsta partyt när de uppträdde. =)