fredag 27 mars 2009

Borttagning av stygn

Idag var jag och lillasysterkaninen hos doktorn för att ta bort hennes stygn över ögat.
Vi fick vänta ganska länge på att få komma in och gick runt och kikade lite i korridorerna.
Elin tyckte att det var spännande med alla dörrar överallt och det var jätteroligt med alla människorna som var där.
'Vänta' tecknade hon.
-Ja precis sade jag. De väntar på att få träffa en doktor.
'Elin väntar' tecknade hon då.

Sen när det blev vår tur och fick komma in i rummet till doktorn, då blev hon ledsen på en gång. 'Inte hålla i' tecknade hon.
Doktorn var väldigt bra, lugn och pedagogisk och lät mig ta bort plåstret men sen när hon skulle ta bort stygnen så måste ju Elin sitta helt stilla och då blev jag tvungen att hålla fast henne.
Usch! Inte roligt för mig och inte roligt för Elin.
Nu får vi hoppas att hon slipper ha läkarkontakt på ett tag och att hon hinner glömma bort det här till nästa gång.

Och det hade läkt jättefint också försäkrade doktorn mig.

2 kommentarer:

Elle sa...

Ja det är jobbigt för dom små...
Jag minns då Elvin var i den åldern ca och hade lugninflammation och behövde inhalera på vc, då fick jag hålla honom stenhårt och han fick panik. Det där pratade han om hur länge sen som helst efter, så det satte sig verkligen. Nu är det dock glömt och förgånget;)

elska sa...

Elle: Just de, det kommer jag ihåg. Inte roligt för de små när det måste göras så...
Skönt att han inte har men av det längre.