måndag 23 mars 2009

Söndag - lek och utflykt

På söndagens förmiddag åkte mamman och barnen hem till mormor och morfar.
Morfadern letade fram ett par gamla walkie talkies och med dem lekte vi kurragömma.
Det var hur roligt som helst!
Jag gömde mig så väl som jag kunde och sen gav jag storasysterkaninen små ledtrådar om vart hon skulle leta. Och lillasysterkaninen hjälpte till efter bästa förmåga.
Kan tänka mig att det är ännu roligare att göra utomhus så det måste vi leka på landet i sommar.

På eftermiddagen åkte vi iväg på utflykt och tittade när mostern spelade fotbollsmatch.
Vi åt korv och drack pärondricka.
Precis när matchen var slut började det toksnöa.
På vägen hem i snöyran lekte vi '20 frågor'. Storasysterkaninen har ärvt min förtjusning för gissningslekar och vi hade jätteroligt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som en riktigt trevlig dag :)

Jeanette sa...

Åh det låter som en riktigt lyckad dag!