söndag 15 mars 2009

Lyckohjul

Idag såg vi på Höjdarna på Bollibompa och storasysterkaninen blev väldigt intresserad av ett lyckohjul.
Hon försvann in på sitt rum och kom tillbaka efter en stund med flera små lappar med siffror på som hon hade skrivit och klippt ut.
Hon lade de på ett A4-papper och snurrade, men det blev inte riktigt som hon ville.

Det var så roligt tycker jag, för jag älskade också pyssel när jag var liten.
En gågn gjorde jag en egen pysselbok med frågor, gåtor och labyrinter. Men då gick jag nog i skolan.

Det hela slutade iallafall med att pappan rotade fram en kartong som de klippte i tillsammans. Själva hjulet sattes fast i skivan med en tandpetare och den graderades från ett till femton och så snurrade vi och gissade nummer ända till läggdags.
Jätteroligt tyckte småkaninerna.
Elin gissade på de två olika siffrorna hon kan, ett finger eller två fingrar.

Inga kommentarer: