söndag 15 mars 2009

Lång lördag på bilskolan

Sambo och pappa J har precis påbörjat sin färd mot körkort.
Nu när man övningskör privat så måste handledare och elev gå en utbildning tillsammans.

Utbildningen skulle ta drygt 3 timmar men läraren drog ut ganska mycket på tiden och det tog närmare 4 timmar.
Det märktes på honom att han brann för sitt yrke och det var så mycket han ville förmedla och berätta men icke desto mindre irriterande att det tog så lång tid. Jag ville ju hem till mina barn!
Kändes väldigt träligt att det tog nästan en hel dag i anspråk men jag får tänka att det är värt det i det långa loppet.

Jag tror att när man bor i en storstad och inte tar körkort innan man flyttar hemifrån, så tar man det väldigt sent. Och har man som min sambo alltid bott med bra kommunikationer och nära till jobb etc så finns inte behovet på samma sätt som när man bor i en mindre stad.
Nu har vi ett landställe som ligger en bit bort så det ska bli skönt att kunna turas om att köra dit.

Inga kommentarer: