lördag 7 mars 2009

No trespassing

Storasysterkaninen blev väldigt tidigt intresserad av bokstäver och siffror. T ex kunde hon alfabetet strax innan hennes andra födelsedag.
Nu håller hon som bäst på att ljuda och stava, men eftersom hon inte pratar riktigt rent så blir det lite konstiga resultat ibland.

I dag på förmiddagen kom hon ut från sitt rum med en liten lapp i handen och frågade; mamma, står det nej här?

På lappen stod det N Ä J

Hon gick in i sitt och Elins rum igen och ropade efter en stund att jag skulle komma in.
Då har hon knutit fast lappen på ett snöre och bundit fast snöret på sängen.

På lappen har det tillkommit ett par ord.

B A J A O M D U

Storasysterkaninen förklarar.
Det får inte vara någon i min säng om de inte har frågat. Så jag har skrivit det. Nej, bara om du frågar!
No trespassing liksom.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Va roligt när dom små börjar kunna skriva lappar :)

Hur gamla är dina barn?

elska sa...

Elin: Min stora tjej är 3 år och 9månader och min lilla är 18 månader.