tisdag 10 mars 2009

Prinsessa, prinsessa

När är egentligen prinsessåldern? Finns det en speciell tid i små flickor och pojkars liv där det är extra intressant med sådan som förknippas med prinsessigt?

Storasysterkaninen har alltid älskat rååååsa.
Ända sedan hon var bäbis så har hon hellre sträckt sig mot en rosa sak eller klädesplagg än mot andra färger. När hon var i tvåårsåldern ratades alla plagg som inte var rosa. Lila kunde gå bra i undantagsfall.
Hon tycker också att jag har dåligt med rosa plagg i min garderob och hon tycker att jag ska ha på mig något rosa varje dag, om inte tröja eller byxor så iallafall strumpor eller en sjal.
Och häromveckan sade hon att jag kunde köpa en ny rosa BH, för då har jag ju alltid minst ett rosa plagg på mig.

Igår så ritade hon en prinsessa för första gången. En flicka med rosa kläder, gult hår och en krona på huvudet.
Jättefin!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Det har nog sin kulmen nu fram till 6år eller ngt iallafall... Till skolåldernngngång iallafall. *Försöker tänka tillbka själv hur man var*.
Ett par vänner till oss med en sexåring sa nyligen att det är så trötta på alla "jävla prinsessor" nu efter att de hållt på ett par år med prinsessgrejer hit och dit... Så fick det just sin andra dotter nu :D inget lugn på prinsessfronten än på ett tag med andra ord :D

Jag och E pratade om prinsessor idag faktiskt. Då frågade jag vad han tänkte om prinsessor. "Dom är gulliga" svarade han. Sen sa han "mamma du är en prinsessa! ... nej föresten du är en bajskorv istället" Tack för den lixom;) *asg*

elska sa...

Elle: Hahah, han är så himla rolig Elvin. =)
Jaha så det kulminerar fram till 6årsdagen alltså. Och vi har med en lillasyster som gör allt som hennes storasyster gör. ;-)