fredag 27 mars 2009

Morgonstund

Morgonstund har guld i mun heter det ju.
Den som myntade det uttrycket kan inte ha varit småbarnsförälder inte.
Imorse vaknade lillasysterkaninen strax efter 05:00 för tredje gången den här veckan! Helt galet.
Och dessvärre är jag tvungen att gå upp med henne för annars väcker hon storasysterkaninen som iallafall sover lite lite längre på mornarna.
Hon kan nog sova ända till sju på morgonkvisten ibland... Om man har tur.

Och nu när jag googlade på 'morgonstund har guld i mun' kom jag in på en av mina favoritsidor; tjuvlyssnat.se och fann följande lilla historia;

Posten City, Västerås
Klockan är runt 7 på morgonen och Man 1 ~45 står och sorterar upp posten när Man 2 ~50 kommer fram.
Man 2: Godmorgon! Hur mår du idag då?
Man 1: Varför pratar du med mig?
Man 2: Det är en bra morgon och jag försöker bara att vara lite trevlig.
Man 1: Det var trevligare när du var tyst…

Inga kommentarer: