måndag 9 mars 2009

Ny telefon

I fredags fick jag en ny jobbmobil. En Nokia ngnting.
Jag har haft Sony Ericsson sedan 2003 ungefär så det var lite svårt först. Ovant att skriva SMS om inte annat.

Lillasysterkaninen älskar att prata i telefon så hon gick runt med den hemma i helgen och låtsaspratade.
Vem ringer du till frågar pappan.
Elin pekar på en bild på Lille Skutt i storasysterkaninens Bamsetidning.
Samtidigt skakar hon på huvudet och säger Nä.
Svarar han inte säger pappan.
Nää säger Elin sorgset och skakar på huvudet igen.

Jag ville spela in något som storasysterkaninen sa och använda som ringsignal, hon själv var dock inte riktigt lika entusiastisk inför detta som jag var.
Efter en stund gick hon iallafall med på att säga något i stil med; det ringer mamma.
Jag säger att hon ska börja prata när det piper.
Pipet kommer och storasysterkaninen är tyst. Säg nu säger jag.
Hon tittar på mig uttråkat och säger: DET RINGER EM A EM EM A.
Åh hjälp vad vi skrattade.

Så nu är min ringsignal en något blaserad treåring som bokstaverar mamma.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja det är läskigt när man byter mobil så blir man helt förvirrad. Tur man vänjer sig.

Och som svar på frågan som du ställde i min blogg så har jag handlat garnet på stoff och stil. Dom har massa fina tyger :D Och det bästa av allt är att man kan handla online också. Här är hemsidan: http://www.stoffochstil.se/

Ha det fint! Kram Viktoria