söndag 15 februari 2009

Prima ballerina

På lördagens eftermiddag var Kajsa på sin första danslektion.
Tvärtemot vad jag trodde så fick inte föräldrarna vara med inne i salen men den lilla damen brydde sig föga nämnvärt och gick rakt in till de andra barnen utan att kasta en endaste blick på den kvarstående mamman i korridoren.
De var sex stycken små flickor i 4årsåldern och de var så duktiga och uppmärksamma på dansläraren. Eller de allra flesta iaf.
Och den stolta modern kunde konstatera då jag stod och kikade in genom ett fönster att storasysterkaninen var först i alla övningarna och förstod direkt alla instruktioner. Åh, hon var så himla duktig.
(Nej då, jag är inte alls partisk. Inte ett dugg.)
Och efteråt kom hon utspringande och kastade sig i min famn och utbrast: Åh mamma, det var roligt! Jag längtar redan till nästa lördag! Och nu är jag jättetörstig.






Bilderna är tagna i motljus med flit.
Jag tycker att det är fint ibland.




1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för din fina kommentar! Vilken söt ballerina du har!

Kram/ Viktoria