onsdag 25 februari 2009

Bröllopsyra

Det råder full bröllopsyra överallt om man ska tro alla sveriges medier.
Imorse när jag kom till jobbet var det i stort sett samma löp på alla morgontidningarna.

Jag själv är inget fan av sk prinsessbröllop. Alltså vit klänning med böljande släp som trettiosju tärnor måste hålla upp osv.
Jag har aldrig drömt om kyrkobröllop som liten.
Jag kommer ihåg att vi lekte bröllop en gång och då var det något om att prästen var knasig som var huvudrollen i leken.

Mitt 'drömbröllop' är istället en borgerlig vigsel, gärna utomhus i vacker natur.
Bara vi och de närmaste.
Och sedan en brakfest med musik och mingel och skratt och glädje.



Vackra klänningar från Stolthet och fördom.
Bild från celebritywonder.com


2 kommentarer:

Anonym sa...

Då delar vi samma bröllpsdröm låter det som;)

Anonym sa...

Samma här! Blir absolut inget kyrkbröllop för oss!