torsdag 19 februari 2009

Tunga tuffa tider

Som Gyllene tider sjunger, det är tuffa tider där ute nu.

När jag skulle börja jobba igen efter min föräldraledighet i höstas så blev jag uppsagd pg a arbetsbrist.
Som tur var så fick jag ett nytt jobb nästan omgående via kontakter.

Nu i februari skulle sambon börja jobba igen efter sin föräldraledighet och blev uppsagd pg a omorganisation.

Been there, done that liksom.
Som tur är lever vi ganska enkelt. Vi har inte så höga omkostnader och inte så höga lån.
Vi skulle nog t om klara oss på min lön om vi snålade.
Och det kunde ha varit värre.
Jag tänker t ex på en familj jag läste om i Aftonbladet där båda jobbade på Volvo i Gbg och de båda var varslade. De hade köpt hus nyligen och visste inte alls vad som skulle ske.

Och vår förhoppning är naturligtvis att sambon ska hitta ett nytt jobb as soon as. Han är en man med många talanger och fler strängar än en på sin lyra.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Nej va trist med din sambos jobb =/
Hoppas han snart hittar nåt nytt!

elska sa...

Anna: Ja det kom som en chock. :-/

Anonym sa...

Vad tråkigt att han mist sitt jobb!!
Hoppas han hittar ett nytt snart!! /Elle

Jeanette sa...

Nämen usch så tråkigt med sambons jobb. :-( Hoppas det dyker upp något pronto!!!
Kram
Jeanette