måndag 16 februari 2009

Stressiga mornar

Vissa mornar så känns det som att det spelar ingen roll när man går upp, det blir stressigt ändå.
Imorse var en sådan morgon hemma hos oss.
Jag försöker att jag ska vara så mycket klar som möjligt innan jag väcker barnen, just för att det ska bli så lite stress som möjligt.
Imorse låg vi iofs och gosade en ganska lång stund innan de kom upp.
Kajsa var trött och sade: jag sover fortfarande.
-Nej, inte somna om, du måste vakna sa jag, på ett skojsamt sätt med skratt i rösten.
-Jag hör inte, jag sover säger Kajsa.
Och givetvis hakar Elin på.
Hon tecknar, Elin sover och lägger sig ned Kajsa.
-Nej nej, Elin du måsta vakna sa jag. Och så skrattade vi.

Kajsa drömde mardröm inatt så den pratade vi också lite om.
-Jag drömde att en varg jagade mig och skulle äta upp mig.
-Var det en stor eller liten varg frågade jag.
-Den var liten, så jag åt upp den istället säger Kajsa.
-Var den god då frågar jag.
Kajsa funderar lite och svarar sedan; Den var salt.


1 kommentar:

Anonym sa...

Hahaha åt Kajsas komentar om hur vagen smakade!!! / Elle