onsdag 18 februari 2009

Knasiga felhörningar

saltmannen kan man läsa och skicka in bidrag om tokiga felhörningar. Alltså när man sjunger eller lyssnar på en låt och tror att de sjunger något helt annat än vad de egentligen gör.

Själv har jag tre fina praktexempel på mina felhörningar.
Nr ett så var jag ganska liten men när mina föräldrar lyssnade på ABBA när jag var liten så gillade jag 'Mamma Mia' bäst. (Såklart.)
Och då sjöng jag; Mamma Mia, hella gogen. Istället för Mamma Mia, here I go again.

Nr två är Anders Glenmarks låt Hon har blommor i sitt hår. Den singeln kom ut 1990.
Frasen som jag har hört fel på går: Ingenting känns komplicerat, ingenting känns svårt.
Jag hörde inte alls vad han sjöng och trallade glatt: Invetation nananana.

Nr tre är en låt som min pappa har sjungit under hela min uppväxt, bl a har Creedence gjort den låten. When you walk in the room heter den.
Jag har sjungit, everytime that you.. oh kinderoo. I själva verket går texten, Everytime that you, walk in the room.

Japp, det var mina felhörningar och feltolkningar och felsjungningar det. Vad är dina?

1 kommentar:

Anonym sa...

Heeej. Tänkte jag skulle svara dig här på frågorna du ställde i min blogg :) Ja, jag har ritat fjärilarna själv och till papper använde jag scrapbookingpapper av den lite tjockare sorten och det vita är lite tjockare papper som man kan ha till utskrifter och så :)